1. súkromné gymnázium v Bratislave, Bajkalská 20, 821 08 Bratislava, 02 / 50 20 46 11, info (zavináč) 1sg.sk
Najnovšie na stránke
Všeobecné informácie
Študenti
Učitelia

Otvorenie Súkromnej základnej školy pre žiakov so všeobecným intelektovým nadaním v Bratislave

Vážení rodičia, dovoľte mi, aby som Vás informovala o rozhodnutí Ministerstva školstva SR o zaradení Súkromnej základnej školy pre žiakov so všeobecným intelektovým nadaním v Bratislave na Bajkalskej 20 do siete škôl od nasledujúceho školského roku začínajúceho 1. 9. 2009.

Školu zriaďuje VVZ, ktoré je zriaďovateľom aj 1. súkromného gymnázia v Bratislave, v priestoroch 1.sg. Prijímame žiakov do 1. a 5. ročníka SZŠ.

Podmienky prijatia žiaka do prvého a piateho ročníka SZŠ pre žiakov so všeobecným intelektovým nadaním nájdete v sekcii Prijímacie konanie.

Do 1. ročníka SZŠ budú prijatí uchádzači bez prijímacích pohovorov. Povinnosťou rodičov bude dať informovaný súhlas s diagnostikou intelektového nadania ich dieťaťa. Prihlášku je nutné podať do 30. januára 2009.
V prípade, že počet uchádzačov bude vyšší ako počet miest v prvom ročníku, rozhodujúci bude výsledok diagnostiky. Termíny diagnostiky oznámime rodičom prihlásených uchádzačov .

Do 5. ročníka SZŠ pre žiakov so všeobecným intelektovým nadaním nastúpia uchádzači po absolvovaní prjímacieho konania (diagnostiky) a po absolvovaní 4. ročníka ZŠ. Povinnosťou rodičov bude informovaný súhlas s diagnostikou intelektového nadania ich dieťaťa. Prihlášku je nutné podať do 30. marca 2009.
V prípade, že počet uchádzačov bude vyšší ako počet miest v ročníku, rozhodujúci bude výsledok príjmacieho konania (diagnostiky).

Veríme, že nám pomôžete s informovaním verejnosti o našej aktivite.
Vďaka za spoluprácu.

Mária Smreková, riaditeľka

Projekt Súkromnej základnej školy pre žiakov so všeobecným intelektovým nadaním v Bratislave, Bajkalská 20

Projekt školy pre nadané deti vychádza zo skúseností, že nadané deti dosahujú výkony, ktoré sú nad rámec priemeru populácie a vzhľadom k tomu je nevyhnutná špeciálna starostlivosť. Správna identifikácia a podrobné skúmanie štruktúry ich nadania je najdôležitejším krokom v pomoci rozvoja ich osobnosti a ich edukačného potenciálu. Špecifické osobnostné rysy nadaných si vyžadujú individuálny prístup, a teda tvorbu individuálnych vzdelávacích plánov, individuálnu akceleráciu učiva, rozširovanie, prehlbovanie informácií a tréning ich získavania. V dôsledku individuálnej akcelerácie využitia ich kognitívnych schopností je výhodná samostatná práca a súčasne citlivý nácvik tímovej spolupráce. Z využívaných metód budeme aplikovať predovšetkým medzipredmetové tímové vyučovanie, zážitkové učenie, diskusie, hranie rolí, tvorbu pracovných listov, materiálov. Ďalej to budú metódy založené na medzipredmetových vzťahoch, prezentácia a obhajoba vlastnej práce, a tréning empatie a počúvania iných. Škola pripravuje dostatočný priestor pre prácu s tzv. skrytým kurikulom (s obsahmi a skúsenosťami, ktoré deti prinášajú z iných prostredí, ako je škola).

Vysoká miera intelektu často provokuje kritické myslenie, ale aj zvýšenú citlivosť a vnímavosť, zameranú na seba, ale aj potrebu fair-play v spoločnosti, tiež posilu pri prežívaní existenciálnych úzkostí a impulzivity. Partnerská spolupráca učiteľ – žiak -rodič a psychológ vytvára v škole bezpečné miesto, kde je dieťa motivované a prijímané. Podpora záujmu dieťaťa sa realizuje v prierezových predmetoch a kurzoch, v projektoch, olympiádach, v spolupráci s odborníkmi v daných oblastiach a prostredníctvom zážitkového učenia. Dôležité je aj okresávanie slabých stránok poznaním vlastných možností a schopností, identifikáciou rizikových faktorov pre rozvoj osobnosti so zvláštnym dôrazom na kladné sebahodnotenie, túžbu po poznaní a menším dôrazom na výkon.

Náš projekt je prejavom zodpovedného prístupu školy voči budúcnosti nadaných detí a možnosťou využitia skúsených pedagógov, pracujúcich na osemročnom gymnáziu. Ponúka spoločnosti obohatenie ponuky vzdelávacích ciest, ktorá bola dlhú dobu prehliadaná, pričom akceptuje príslušné vzdelávacie programy a rešpektuje platné vyhlášky.

Náš projekt nie je vyjadrením snáh o vytvorenie elitárskych skupín, ale ponúka tréning spolupráce, ktorý deti so špeciálnymi potrebami (nadané) potrebujú. Prináša do systému vzdelávania ďalšie finančné prostriedky v podobe školného plateného rodičmi, prípadne sponzorských darov. Umožňuje vytváranie nových kvalifikovaných pracovných miest, čo je v súlade so štátnou politikou zamestnanosti. Je prejavom skvalitnenia života aj v príslušnej mestskej časti tým, že škola a jej zázemie sa otvára aj pre verejnosť.

Škola je projektom pre zrelých, uvážlivých a zodpovedných rodičov, ktorí týmto vytvárajú priestor predovšetkým pre ambície svojich detí a nie len ich vlastné ambície.

Zameranie školy na:



Dnes sa supluje za:

Daniela Lahvičková, Eva Babejová,

Obed dnes

Polievka: Slepačia s niťovkami A:1,9
1.Fašírka, paradajková kapusta, chlieb A:1,3,7
2.Makové rezance A:1,7
3.Neapolský cestovinový šalát A:1,7
4.Fašírka, čerstvá zelenina A:1,3,7
5.Kuracie mäso na pražský spôsob, ryža A:1,3,10
Diéta:Makové rezance
Polievka 2:Paradajková s ryžou A:9
7.Bravčové na rasci, varené zemiaky, šalát
8.Slivkové zemiak. knedle s maslom a strúh. A:1,3,7

Kalendár

24.04 - 30.04.2018
Expedícia Slovensko AB
26.04.2018
Goetheho pamätník ISCED2
do 27.04.2018
návrh prijímačiek
30.04.2018
školenie učiteľov, riaditeľské voľno pre študentov
00.05.2018
__________MÁJ______________
do 03.05.2018
záverečné testy FR
od 07.05.2018
záverečné skúšky – EIHLKN
07.05.2018
klasifikačná konferencia FR
do 09.05.2018
pripraviť pozvánky na stretnutie s rodičmi
10.05.2018
STRETNUTIE S RODIČMI 1.W, 2.T, 3.P, 4.O
do 10.05.2018
2. priebežné testy – EIHLKN
11.05.2018
rozlúčka s FR
14.05 - 18.05.2018
akademický týždeň (ak nám povolia 1.termín maturít)
14.05.2018
PRIJÍMAČKY 8-ročné, 4-ročné (9.A SJ a M)
15.05.2018
STRETNUTIE S RODIČMI 3.E,I,2.H,L,1.K,N,5.M,6.J,7.G,8.C,8.D,9.A,V,U,S,B
17.05.2018
PRIJÍMAČKY 8-ročné, 4-ročné (aj B, ale len M)
od 21.05.2018
maturity 1. termín
do 22.05.2018
cez eŽK – uzavretie priebežnej klasifikácie (+15 %) EIHLKN
od 23.05.2018
záverečné testy – EI